Faq

Angajare cetateni straini

Ghidul colaboratorului: Întrebări frecvente și răspunsuri esențiale

Acest ghid angajare cetateni straini este conceput pentru a oferi o perspectivă clară asupra aspectelor cheie ale colaborărilor noastre. Aici, veți găsi un set de întrebări și răspunsuri atent selecționate, menite să vă ajute în înțelegerea procesului nostru de lucru, a așteptărilor și a modalităților de colaborare. 

Scopul nostru este să asigurăm o tranziție fluidă și eficientă în parteneriatele noastre, clarificând orice întrebare pe care o puteți avea înainte de a începe acest parcurs comun.

Dimar Academy

5

Ani de experiență

500

Recrutări

Angajare cetateni straini

Procesul de colaborare în 4 pași

Garantăm că implicarea dumneavoastră se reduce la maxim 5% din procesul total de formalități!

Consultanță și definirea profilului

Consultanță și definirea profilului

Combinăm prezentarea beneficiilor aduse de angajarea personalului asiatic cu o analiză atentă a nevoilor specifice ale clienților pentru a defini profilul ideal al candidaților pentru pozițiile deschise.
Pasul 01
Evaluarea costurilor și contractare

Evaluarea costurilor și contractare

Eficientizăm cheltuielile implicate în procesul de recrutare și ajungem la un acord privind termenii contractuali, culminând cu semnarea contractului de servicii.
Pasul 02
Gestionarea formalităților

Gestionarea formalităților

Preluăm sarcina administrării tuturor aspectelor legale și administrative necesare pentru angajare, asigurând o tranziție rapidă, corectă și conformă cu legislația.
Pasul 03
Mobilizarea personalului

Mobilizarea personalului

Finalizăm procesul prin coordonarea transferului eficient al angajaților selectați din Asia în România, pregătiți pentru a începe lucrul.
Pasul 04
Dimar Academy

Înainte de a începe procesul de recrutare, clientul va pune la dispoziția agenției următoarele documente:

  • certificatul de înmatriculare la Oficiul Registrului Comerțului, în copie și în original sau în Copie legalizată;
  • certificatul constatator emis de Oficiul Registrului Comerțului;
  • certificatul de atestare fiscală emis de administrația finanțelor publice în a cărei rază teritorială angajatorul își are sediul, privind achitarea la zi a obligațiilor către bugetul de stat;
  • cazierul judiciar al persoanei juridice angajatoare, fără antecedente penale;
  • organigrama societății, fișe post;
  • cazierul judiciar al administratorului firmei;
  • un extras din Revisal cu salariații activi.

Pentru angajarea de personal NON-EU, este necesar să fie parcurse mai multe etape:

  • Definirea împreună cu clientul, a numărului de angajați necesari, precum și a cerințelor profesionale.
  • Stabilirea pachetului salarial (salariu net, asigurarea cazării și a 3 mese pe zi, precum și a altor beneficii). În cazul în care nu se pot oferi 3 mese/zi, se ia în calcul oferirea unei sume de bani care să acopere costul acestor mese.
  • Identificarea de către agenție a personalului care corespunde cerințelor clientului.
  • Selecția finală a persoanelor care urmează să fie angajate.
  • Obținerea avizului de muncă. În România, angajarea cetățenilor din spațiul Non-EU se face pe baza avizului de muncă (angajare). Acesta este solicitat de angajator și eliberat de autoritățile competente.

După obținerea avizului de muncă, agenția va trimite cetățeanului străin acest document pentru a obține viză de lungă ședere pentru angajare de la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din țara de origine.

  • Eliberarea vizei de lungă ședere, în scop de muncă. Aceasta se eliberează pentru o perioadă de 90 de zile, în baza avizului de muncă obținut de angajatorul din România, strict pentru un cetățean străin.

Eliberarea permisului de ședere. Odată ajuns în țară, angajatorul trebuie să aplice pentru obținerea permisului de ședere, care atestă dreptul de ședere în România. Pentru obținerea permisului de ședere, angajatorul va depune o serie de documente pentru angajat, cu cel puțin 30 de zile înainte de expirarea dreptului de ședere acordat de viză.